Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
70 postów 1175 komentarzy

Konstruktywna alternatywa: RACJONALIZM

Redaktor1966 - Piotr Kołodyński - autor-redaktor: www.wolnyswiat.pl

Proekologiczne napędy/napęd pneumatyczny (sprężonym powietrzem)

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Wspierajmy, propagujmy, doskonalmy takie rozwiązania.

 

Silnik pneumatyczny został po raz pierwszy skonstruowany w roku 1840.

 

 

Alternatywne źródła napędu są blokowane!

http://www.youtube.com/watch?v=Z4bkHAPkjHQ

 

Mój silnik, zasada działania (po lewej stronie znajduje się samoczynnie wsuwana-wysuwana osłona jednej strony komory, gdzie wpuszczane jest sprężone powietrze, dzięki czemu energia sprężonego powietrza działa tylko w jedną stroną, co zwiększa sprawność silnika)

 

 

 

 

Butle, sprężarki, osprzęt
 http://www.butle-nurkowe.pl/oferta.html
 
Butla wysokociśnieniowa - 300 bar (= prawie tyle samo atmosfer)(średnica 160mm, długość 561mm, masa 3,7kg)
 
 
Forum m.in. o pneumatycznych napędach

 http://ekomaszyny.mojeforum.net/index.php

 

 

 http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/ekoauto/spr_pow.html Profesjonalnie przygotowane inf., propozycje o pojazdach na sprężone powietrze

 

Historia pojazdów zasilanych sprężonym powietrzem

Polak ten w 1870 r., również we Francji, skonstruował tramwaj zasilany sprężonym powietrzem.

Zbiorniki powietrza napełniano za pomocą sprężarek zainstalowanych na przystankach. Największa sieć tramwajowa systemu Mękarskiego funkcjonowała w Nantes w 1879 r. - ogółem 39 km linii tramwajowych - w ciągu 34 lat jej funkcjonowania przewiozła ok. 12 milionów pasażerów. Podobna linia została również wybudowana w Paryżu, a w Nowym Yorku funkcjonowały podobne tramwaje, jednak napędzane silnikiem zbudowanym w 1882 r. przez Roberta Hardi'ego i działającym na takich samych zasadach jak silnik polskiego inżyniera. Ponieważ silniki pneumatyczne nie grzały się i nie wytwarzały iskier, to nieco zmodyfikowane były stosowane w lokomotywach amerykańskiej firmy HK Porter Company, które z sukcesem sprzedawano w kopalniach zagrożonych np. wybuchem metanu. Napędy pneumatyczne lokomotyw i tramwajów zniknęły w latach 30-tych dwudziestego wieku wyparte przez udoskonalone silniki spalinowe i elektryczne.

 

 

 http://svistu.jogger.pl/2009/01/04/airpod-samochod-na-powietrzne-paliwo/ | Dodane 04 stycznia 2009 o 18:22:45 w kategorii ' Technika '

AIRPOD - SAMOCHÓD NA POWIETRZE

Auto na powietrze nie jest już tylko pomysłem rodem z science-fiction. Hinduski koncern Tata Motors we współpracy z francuską firmą MDI zbudował prototyp samochodu zasilanego sprężonym powietrzem.

Ważące zaledwie pół tony autko zostało wykonane z włókna szklanego. Pojazd jest wyposażony w zbiornik, który mieści do 90 m3 sprężonego powietrza. Tyle powietrznego paliwa wystarczy na przejechanie 200 km. Airpod przystosowany jest do poruszania się po mieście, bo nie rozwija zawrotnej prędkości - zaledwie 110 km/h.

Ten zeroemisyjny samochód ma trafić na rynek w Indiach i w Europie na wiosnę 2009 r. Ewentualnych nabywców może zachęcić przystępna cena pionierskiego auta. Najtańszy model Airpoda ma kosztować zaledwie 3,5 tys. euro.

Źródło: Dziennik.pl

 

 http://www.rfi.fr/actupl/articles/102/article_4803.asp | Tekst z 20/06/2008 Ostatnia aktualizacja 20/06/2008 14:59

AUTO NAPĘDZANE SPRĘŻONYM POWIETRZEM?

Pierwszy samochód napędzany sprężonym powietrzem znajdzie się w sprzedaży w Europie i w Indiach jeszcze przed końcem tego roku. Ma kosztować około 7 tys. dolarów.

 

Samochód na sprężone powietrze i jego wynalazca, Guy Nègre

 © www.nydailynews.com

Jedno powietrzne „tankowanie” takiego samochodu trwa kilka minut i kosztuje niecałe dwa euro. Pozwala ono przejechać samochodowi, do którego wejdą trzy osoby 200 km, przy czym jego prędkość maksymalna wynosi 110 km/godz. Jeśli jego kierowca nie ma w pobliżu stacji z odpowiednim kompresorem, to może swoje auto podłączyć do zwykłego gniazdka elektrycznego. Silnik pojazdu zmienia się wtedy w sprężarkę, która tłoczy powietrze do zbiornika. Trwa to jednak znacznie dłużej – aż 4 godziny.

 

Auto nie hałasuje ani nie wydziela żadnych zanieczyszczeń. Zasada działania zastosowanego w nim silnika pneumatycznego to odwrotność zasady działania sprężarki. Sprężone powietrze z butli, pod bardzo wysokim ciśnieniem, trafia wprost do cylindra. Pod jego naciskiem tłok opada. Odpowiedni mechanizm przełącza zawory i wstrzykuje powietrze pod tłok, który wędruje do góry. Cykl się zamyka i powtarza.

 

Tu pojawia się też wada wynalazku: duże ciśnienie zbiornika z powietrzem, w razie wypadku, może spowodować wybuch. Ale tę samą wadę mają także przyszłościowe samochody na benzynę lub wodór. Być może samochody na powietrze przyjmą się więc tylko w ruchu miejskim. W każdym razie, silnik samochodu na powietrze ma sprawność dwukrotnie większą niż silnik benzynowy, a dzięki niskiej temperaturze pracy, olej wymienia się w nim jedynie co 50 tys. km.

 

Samochód o nazwie Mini-Cat albo City-Cat produkowany jest przez indyjski koncern samochodowy Tata, ale skonstruowała go francuska firma Moteur Développement International. Jego twórcą jest Francuz, Guy Nègre.

 

Wykorzystał on pomysł polskiego inżyniera Ludwika Mękarskiego, który już w 1870 r. skonstruował we Francji tramwaj zasilany powietrzem. Największa sieć tramwajowa systemu Mękarskiego funkcjonowała w Nantes w 1879 r. Liczyła 39 km linii tramwajowych i w ciągu 34 lat przewiozła ok. 12 milionów pasażerów. Podobne linie wybudowano także w Paryżu i w Nowym Jorku, ale wysokie koszta produkcji i eksploatacji spowodowały, że konstruktorzy od tego pomysłu odeszli.

Autor: Piotr Rosochowicz

 

 

 

 

POJAZDY ZASILANE SPRĘŻONYM POWIETRZEM:

Profesjonalnie przygotowane inf., propozycje o pojazdach na sprężone powietrze http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/ekoauto/spr_pow.html

 

 http://www.ekoskuter.pl/info/motorower-na-sprezone-powietrze

 http://www.ekoskuter.pl/ 

 http://www.autoflesz.pl/artykuly/761,Rewolucja_w_napedach_silniki_na_sprezone_powietrze.html

 

 

 

 

Samochody zasilane sprężonym powietrzem (strona producenta)

 http://www.mdi.lu/

 

Formularz pocztowy: http://www.mdi.lu/contact.php

 

Formularz pocztowy dla inwestorów: http://www.mdi.lu/investisseurs.php

 

 

 www.proekologia.pl | czw cze 18 2009, 12:10 | ewelina_krakow

PORSCHE NA SPRĘŻONE POWIETRZE www.airfuelauto.com

Na wystawie Alt Car Expo, ktora odbyła się kilka dni temu w Santa Monica, młoda firma GIMM z Kalifornii zaprezentowała oryginalny samochód MIIN-AER, przeróbkę kabrioletu Porsche Boxster z roku 1999, napędzany sprężonym powietrzem.

Santa Monica przykłada dużą wagę do „zielonych" technologii – nie tylko w transporcie. Warto wspomnieć, że zgodnie z projektem Solar Santa Monica miasto będzie pierwszą na świecie aglomeracją zasilaną wyłącznie energią słoneczną.

 

W innowacyjnym Porsche większą część przedniego i tylnego bagażnika zajmują butle ze sprężonym do 310 atmosfer powietrzem. Kabriolet jest napędzany silnikiem pneumatycznym, autorzy projektu nie zdradzają jednak informacji, jaki rodzaj rozprężarki został zainstalowany w samochodzie. Na razie wiadomo tylko tyle, że nie jest to rozprężarka tłokowa i posiada tylko sześć ruchomych części, a energia sprężonego powietrza jest wykorzystywana w kilku etapach. Oprócz tego w pewien autorom tylko znany sposób wykorzystywana jest dodatkowo energia otoczenia.

 

Twórcy samochodu nie informują również, w jaki sposób działa system komputerowy, usprawniający pracę silnika pneumatycznego, wykorzystując w tym celu różnicę temperatur pomiędzy rozprężającym się powietrzem z butli, a powietrzem na zewnątrz. Bezspalinowy Porsche rozpędza się do 64-72 km/h, a powietrza w butlach po jednorazowym napełnieniu wystarcza na przejechanie 80-kilometrowej trasy. Autorzy zapewniają jednak, że w kolejnych modyfikacjach będą stopniowo udoskonalane parametry urządzeń pneumatycznych. Zostanie również zwiększona maksymalna prędkość samochodu (do 190 km/h) oraz jego zasięg (do 160 km przy prędkości 80 km/h). Samochód będzie rekuperować energię podczas hamowania – powietrze będzie wtedy pompowane do butli. Stacjonarny kompresor ładuje teraz butle MIIN-AER w ciągu 10 minut i zużywa w tym celu 25 kWh energii elektrycznej.

 

Szef firmy, Glenn Bell, twierdzi, że konstruując ten nie emitujący zanieczyszczeń samochód, zdecydował się na sprężone powietrze, a nie na akumulatory chemiczne, gdyż system na bazie powietrza jest tańszy, niezawodny i mniej skomplikowany. W wyścigu o miano najbardziej ekologicznego samochodu wygrywają jednak w dalszym ciągu pojazdy elektryczne – wadą napędzanych sprzężonym powietrzem aut jest ich niewielki, jak na razie, zasięg.

 

Silniki pneumatyczne nie są nowością. Mało kto wie jednak, że ich wynalezienie zawdzięczamy Francuzowi polskiego pochodzenia - Ludwikowi Mękarskiemu, który w XIX wieku skonstruował ten rodzaj silnika z myślą o liniach tramwajowych.

 

 

 http://artykuly.katalog-motocykli.pl | 04.09.2008

SKUTER NAPĘDZANY SPRĘŻONYM POWIETRZEM

Wczoraj w Tajwanie na uniwersytecie National Central University zaprezentowano zielony skuter, którego silnik napędzany jest wyłącznie sprężonym powietrzem.

W Tajwanie skuter to najpopularniejszy środek komunikacji, a to przede wszystkim z powodu zatłoczonej sieci komunikacyjnej, czasami nawet kilka godzin można stać w korku. Yean-Ren Hwang, jeden z wynalazców nowego skutera ogłosił: „Zanieczyszczenie powietrza w Tajwanie to w 20% wina motocyklów i skuterów, dlatego najwyższy czas coś z tym zrobić”. Dzięki braku jakiegokolwiek silnika spalinowego, skuter nie produkuje żadnych zanieczyszczeń, a zużycie jest oczywiście zerowe.

 http://www.wolnyswiat.pl/9h2_pliki/image152.jpg

http://www.wolnyswiat.pl/9h2_pliki/image154.jpg

 

 

Za dopływ sprężonego powietrza odpowiedzialne są dwie butle, które umieszczono na dole skutera. Informacje o mocy lub maksymalnej prędkości nie zostały określone, ale wiadomo, że przy obu butlach skuter może pokonać dystans około 32 kilometrów. To całkiem dużo, jeśli wziąć pod uwagę, że chodzi o pojazd przeznaczony do jazdy po mieście. Obie butle mają razem pojemność 2,5 galona (9.5 l).Czyżby chodziło o przyszłościowy napęd skuterów i motocykli?

Autor: Ondřej Koníček

 

 

 

 

Samochody zasilane sprężonym powietrzem, prądem

http://www.zielonemigdaly.pl/2007/06/samochod-napedzany-powietrzem/

 

 

Pytanie:

 

Jaką sprawność posiadałby pojazd (samochód) wykorzystujący turbinę napędzaną sprężonym powietrzem z butli, względem pneumatycznego silnika tłokowego (czyli zamiast pneumatycznego silnika tłokowego zastosowano by bardzo proste rozwiązanie bezpośredniego napędu sprężonym powietrzem turbiny połączonej poprzez przekładnię z wałem napędowym)?

 

Silnik pneumatyczny

 http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_pneumatyczny

 

 

 

 

W-wa 22.01.2010 r.

DO EUROPEJSKIEJ I AMERYKAŃSKIEJ AGENCJI KOSMICZNEJ

 

Pojawił się ostatnio news w Internecie, o kolejnym projekcie wystrzeliwania obiektów w kosmos/nadawania im wstępnej prędkości w tym celu:

 

www.o2.pl / www.sfora.pl | Poniedziałek [18.01.2010, 20:40]

OTO DZIAŁO, KTÓRE WYSTRZELI ŁADUNKI NA ORBITĘ (WIDEO)

Lufa ma mieć półtora kilometra długości.

Dzięki temu koszt wysłania kilograma ładunku na orbitę spadnie z 2,3 tys. dolarów do około 130 dolarów - donosi physorg.com.

Pomysłodawcą jest fizyk, John Hunter. Bazuje on na własnych doświadczeniach sprzed lat, gdy zbudowano działające działo długości 130 metrów.

Nowa wersja miałaby napędzać ładunek na zasadzie rozprężania się podgrzanego i skompresowanego wodoru. Po wystrzale włączyć się mają małe silniki rakietowe - dodaje serwis.

Według Huntera ładunek o wadze 450 kg byłby w stanie rozpędzić do prędkości 6 km/s.

Olbrzymie przeciążenie wykluczałoby podróżowanie tą metodą ludzi. Wystrzelone tą metodą ciało skurczyłoby się dwukrotnie - tłumaczy naukowiec.

Podróż przez atmosferę trwałaby 100 sekund. | JS

 

 

A oto moja propozycja (Ekologiczne i efektywne wystrzeliwanie obiektów w kosmos/nadawanie im wstępnej prędkości):

http://www.imagic.pl/files//24301/./Grawitacyjno-ci%B6nieniowo-powietrzna%20wyrzutnia.png

 

 

Z poważaniem,

Piotr Kołodyński

red. - www.wolnyswiat.pl /www.pzepr.pl

KOMENTARZE

  • No nie , zostawcie takie wynalazki w Muzeum Techniki .
    Dzisiaj czas na rektor jądrowy w każdym samochodzie i w każdym Polskim domu .
    O pomijalnych kosztach paliwa .
    Niemożliwe a jednak :
    Sto gramów proszku niklu będzie zasilać urządzenie przez okres sześciu miesięcy. Jednakże, ponieważ tylko niewielka część tego niklu będzie reagowała z wodorem 90% niklu pozostanie. Może on zostać pobrany, przerobiony i ponownie wykorzystany jako paliwo. Urządzenie zużywa także bardzo niewielkie ilości wodoru – około 1 g na dzień (tj. 11,2 litra w temp. 20C i w normalnym ciśnieniu)
    Dwa izotopy Ni-62 i Ni-64 są prawdopodobnie przekształcane w stabilne (tzn. nie-radioaktywne) izotopy miedzi i śladowe ilości innych stabilnych pierwiastków, takich jak cynk.

    W reaktorze prawdopodobnie zachodzą dwie transmutacje niklu w miedź, które wyzwalają energię:

    proton + Ni62 = Cu63 + energia (6,11 MeV)
    proton + Ni64 = Cu65 + energia (7,45 MeV)

    Zapis ten jest uproszczony, nie odzwierciedla faktycznego przebiegu reakcji.
    więcej o tym tu :
    http://www.zimna-fuzja.pl/
    http://www.leonardo-ecat.com/fp/index.html
    http://www.journal-of-nuclear-physics.com/?p=497
    -------------------------------------------------------------------------------------
    to jest Rewolucja i Potężny krok do przodu jak zostać wolnym człowiekiem .
  • Jeszcze za wcześnie na pewniki
    A jeśli się to potwierdzi/sprawdzi, to przez długi czas będzie to za drogie rozwiązanie.
    Więc puki co, kontynuujmy m.in. ten temat.
  • Zeroemisyjny?
    A to powietrze na przystankach to czym/jak się spręża? :)
  • @bez kropki
    Np. tak:
    http://www.wolnyswiat.pl/9h2_pliki/image156.gif

    Więcej:
    http://www.pzepr.pl/forum/viewforum.php?f=7&sid=c85432dd736b2a5b8c6cc0c9711705cd
  • @Redaktor1966
    Pytanie? Czy można wykonać rower na powietrze sprężone.Pozdrawiam.
  • @kanton
    "Pytanie? Czy można wykonać rower na powietrze sprężone.Pozdrawiam."

    Jest kilku ludzi, którzy od kilkunastu i więcej lat nad tym pracują. Niestety w tym zastosowaniu problemem jest duża masa butli, i to stoi na przeszkodzie do wdrożenia takiego rozwiązania. Jednak wyjściem mogłoby być zastosowanie wózka transportowo-bagażowego (na dole butla, na górze bagaż) na wyjazdy turystyczne. Jeszcze innym wyjściem jest zastosowanie o dużej średnicy ramy, jako, jednocześnie, zbiornika sprężonego powietrza.


    http://www.autoflesz.pl/artykuly/761,Rewolucja_w_napedach_silniki_na_sprezone_powietrze.html

    http://www.autoflesz.pl/galeria/foto/180/2250.jpg
    (Zdjęcie 2250) dr Armado Regusci, Urugwaj 1997r., z prototypowym rowerem zasilanym sprężonym powietrzem. W garażu konstruktora znajdziemy także motocykl na powietrze. Jeśli powiedzie sie próba z montażem zbiorników kompozytowych, cena ok. 700 euro, konstrukcje jednośladów będą jeszcze ciekawsze.


    http://www.dizajnwawa.pl/page/13

    http://www.dizajnwawa.pl/media/gphotos/1249940104.jpg
    ROWER NA SPRĘŻONE POWIETRZE
    Nicola Zocca, Harry Thaler

    Projekt jest efektem badań nad wykorzystywaniem nowych, alternatywnych źródeł energii. Zdecydowaliśmy się na rower z kilku względów. Po pierwsze przestrzeń miejska jest wystarczająco zapełniona samochodami. Po drugie nie jesteśmy w stanie gruntownie zmienić architektury miasta ani powiększyć ulic. Z tych powodów postanowiliśmy skupić się na mniejszych niż samochody pojazdach. Rower jest więc odpowiednim pojazdem do zmniejszania korków i ich negatywnych skutków.

    Rama roweru jest wykonana z butli ze sprężonym powietrzem. Rowerzysta sam decyduje ile powietrza zużyć poprzez odkręcanie i zakręcanie kurka w butli. Pod siodełkiem w butli umieszczony został mały silnik, który zasilany jest właśnie sprężonym powietrzem. Energia przenoszona jest do tylnego koła znacznie ułatwiając jazdę. W sytuacji kiedy butla się wyczerpie wystarczy pojechać na stację paliw i bezpłatnie “zatankować” powietrze ze sprężarki.

    Ponadto starając się stworzyć jak najprostszy kształt roweru ułatwiający zrozumienie idei pozbyliśmy się zbędnych elementów.
  • Czytałem z uwagą
    chociaż nie dawno w komentarzu do mojego wpisu "Auto-kapsuła" p. Robert Wagner opierając się na swoich doświadczeniach zawodowych uznał napęd sprężonym powietrzem za mało przydatny w codziennym cywilnym, zastosowaniu.
    A sam dzisiaj wrzuciłem coś, co jest uzupełnieniem postu Sz. Kolegi
    http://blogrysunkowy.nowyekran.pl/post/40984,darmowa-energia-kompresowane-powietrze
    Pozdrawiam
  • @Redaktor1966
    Wspaniały artykuł, wspomniałem u Koolarta o takiej opcji to mnie wyśmiano, wyszydzono wręcz u pewnego przemądrzałego supereksperta. Mnie np wystarczy nawet ten skuter o zasięgu 32 km, a co dopiero autko o zasięgu 200km, które w nocy się naładuje z gniazdka. Cóż stoi na przeszkodzie pozyskać do ładowania np przydomowy solarny system, prąd za darmo. Prąd można wytworzyć na różne sposoby w domowej zagrodzie (bądź większy system społecznościowy, komunalny itd), czy też energię mechaniczną wprost do sprężania powietrza.

    http://blogrysunkowy.nowyekran.pl/post/31590,projekt-auto-kapsula

    Rower? To już trochę przesada, ale w sumie... jako wspomaganie jazdy np pod wiatr, czy pod górę... Rama powinna być zbiornikiem, to oczywiste. Fajnie byłoby też pedałowaniem sprężać powietrze do "baku".

    http://www.mdi.lu/english/airpod.php

    Nienawidzę spalinowych maszyn poczynając od mojej kosiarki do trawy, nie mam przekonania też do elektrycznych ze względu na nieekologiczne materiały w akumulatorach. Zatem powietrze jest świetną opcją, gdyby jeszcze to skojarzyć z magnetycznymi nowinkami. To się samo prosi.
  • @Redaktor1966
    A po co tak strasznie kombinować jak energię tego wiatraka można obrócić na pirolizę śmieci?! (Tym sposobem mielibyśmy starego dobrego, popularnego diesla za "free" PLUS rozwiązany problem odpadów. A do tego nie trzeba przebudowywać floty aut.)
    Aaaaa, tak tylko pytam;).
  • @Marek Kajdas
    http://www.imagic.pl/files//24301/./MAGNETYCZNE%20SZYNY.png
  • @bez kropki
    http://www.klimatdlaziemi.pl
    Koszt transportu samochodem osobowym jest w rzeczywistości wyższy niż płacą za to użytkownicy samochodów – bezpośredni koszt jednego kilometra jest pokrywany w zaledwie 25 procentach przez użytkownika samochodu, resztę kosztów ponosi społeczeństwo.


    www.o2.pl / www.sfora.pl | Poniedziałek 04.04.2011, 11:30
    HAŁAS WYKAŃCZA EUROPĘ. GORSZE TYLKO SPALINY
    WHO: Niszczy ludzi nie tylko w pracy.
    Bardziej zabójcze od hałasu w otaczającym nas środowisku jest tylko zanieczyszczone powietrze. Przez to każdego roku cierpią w Europie tysiące ludzi - alarmują eksperci WHO.
    Hałas zwiększa ryzyko wysokiego ciśnienia krwi i podwyższa ilość hormonów stresu w krwioobiegu, wywołuje choroby serca i choroby układu nerwowego - wylicza profesor Gary Housley z University of New South Wales.
    Wywołuje również szum w uszach, zaburzenia snu, a u dzieci zaburzenia w uczeniu się.
    Nawet najmniejsze przekroczenie dopuszczalnych norm hałasu w pracy (w UE i USA to 85 decybeli) może spowodować nieodwracalne uszkodzenie słuchu. Przekroczenie tej granicy o każde 3 decybele wywołuje podwojenie natężenia dźwięku.
    Hałas zabija nas jednak nie tylko w pracy. Badania wykazały, że średni poziom hałasu w australijskich pubach i klubach wynosi około 105 decybeli. | TM

    [No ale dzięki lecznictwu zwiększa się PKB! – red.]

    www.o2.pl / www.sfora.pl | Wtorek 08.11.2011, 18:18
    NAUKOWCY: STANIE W KORKU RUJNUJE ZDROWIE
    Niszczy... mózg.
    Wdychanie spalin jest niezwykle groźne dla komórek nerwowych. Metale, które z rur wydechowych samochodów dostają się do powietrza, mogą uszkodzić synapsy, a to może upośledzić naszą sprawność psychiczną - twierdzą naukowcy z Uniwersytety Southern California.
    Zdaniem uczonych najbardziej zagrożeni są mieszkańcy dużych i wiecznie zakorkowanych miast. I nie pomaga tu fakt, że nowoczesne samochody emitują 10 razy mniej metali ciężkich niż 40 lat temu.
    Coraz więcej osób jeździ samochodami. Dlatego coraz dłużej stoimy w korkach i wdychamy spaliny. To nie pozostaje obojętne dla naszego zdrowia - mówi Jiu-Chiuan Chen cytowany przez "The Wall Street Journal".
    Ostatnie badania wykazały, że wdychanie spalin przez pół godziny wpływa negatywnie na rejony mózgu odpowiedzialne za nasze zachowanie, osobowość i zdolność do podejmowania decyzji.
    Z kolei dzieci narażone na wyższą emisję spalin częściej mają problemy z nauką i gorzej wypadają w testach na inteligencję. Bywają również niespokojne i mają problemy z koncentracją - donosi "The Wall Street Journal".
    Naukowcy podkreślają, że nie poznali jeszcze mechanizmu odpowiedzialnego za uszkodzenie komórek nerwowych przez spaliny i potrzebne są dokładniejsze badania. | BB

    www.o2.pl / www.sfora.pl | Czwartek 24.02.2011, 07:09
    SPALINY SĄ GROŹNIEJSZE DLA SERCA NIŻ ALKOHOL
    Coraz więcej ofiar zanieczyszczonego powietrza.
    Zanieczyszczenia ze spalin w powietrzu są odpowiedzialne za większą liczbę zawałów serca niż alkohol, narkotyki czy przeforsowanie organizmu wysiłkiem fizycznym - donosi "The Daily Express".
    Mimo powszechnego przekonania, że największe szkody w przypadku serca powoduje zła dieta, to jednak największa grupa wśród zawałowców to ofiary rozwiniętej motoryzacji.
    Najbardziej narażeni są rowerzyści lawirujący wśród aut. Dojeżdżanie w ten sposób do pracy wcale nie jest zdrowe - przekonuje "The Daily Mail"
    Z badań belgijskich kardiologów wynika, że aż 7,4 procent ataków serca to efekt życia w miastach, gdzie w powietrzu jest zbyt wiele nanocząsteczek toksycznych substancji ze spalin.
    Przeforsowanie organizmu to przyczyna 6,2 proc. przypadków. Kawa i alkohol po 5 proc. - wylicza dr Tim Nawrot z Hasselt University. | AJ


    Spaliny samochodowe niszczą mózgi. Powodują utratę pamięci oraz chorobę Alzheimera - twierdzą amerykańscy naukowcy.

    Zanieczyszczone powietrze zabija co roku ponad 50 tysięcy Brytyjczyków. Z tego powodu umiera więcej osób niż w wyniku wypadków samochodowych, chorób spowodowanych otyłością czy biernym paleniem - alarmuje "The Daily Mail".
    Eksperci wskazują, że statystycznie zanieczyszczenia skracają życie każdego Brytyjczyka o 8 miesięcy. Osoby żyjące w centrach miast mogą żyć jednak nawet 9 lat krócej.

    Zanieczyszczenie powietrza powoduje śmierć dwóch milionów osób rocznie.
  • @Redaktor1966
    Spaliny samolotów też chyba nie są zdrowotne patrząc na sztuczne chmury z chemtrails.

    Ciekawe są te pomysły przeróbki zwykłych szyn na linie magnetyczne. Problem jest z hałasem, zużyciem energii elektrycznej i przejazdami wypadkowymi, trzeba wykonać wielką pracę, kolej ma swobodnie pruć bez żadnych lęków przed samochodami, traktorami, czy furmanką.

    Kolej widzę jako gęsto kursujące szynobusy, a nie wielkie składy. Także dużo kursów dedykowanych, np chce jechać grupa na koniec Polski, dostaje szynobus i śmiga, jednocześnie próbuje się znaleźć pasażerów na kurs powrotny przynajmniej do granicy rentowności.
  • @bez kropki
    Odzyskuje się gaz ze składowisk śmieci, ale najlepiej byłoby ograniczyć ilość śmieci i to zwłaszcza toksycznych, w tym niesłychanie toksycznych podczas spalania czy innych procesów. Czy z pirolizy śmieci wyjdzie śliczny gaz bez zanieczyszczeń, który można spalać w kuchence, piecyku łazienkowym? Jasne że NIE. Oczyszczanie gazu to koszty.

    Chciałbym w sklepie dostać takie towary, tak opakowane iż mógłbym to bezpiecznie spalić czy na ognisku, czy w piecu CO w wysokiej temperaturze na węglu rozżarzonym do białości. To możliwe, zwykły szary papier, tektura, żadnych farb toksycznych, tworzyw. Po co ten cały cyrk później z utylizacją. Spalarni ludzie nie chcą czując podświadomie iż to nie jest całkiem bezpieczne. Zawsze są awarie, błędy ludzkie. Czy napoje muszą być w plastikach, kartonach? I tak mało kto nosi to, wszyscy wożą zakupy samochodami. Zakaz, wprowadzić szklane, tekturowe opakowania i szlus.

    Plastikowa cywilizacja, bleeee.... wolę METAL i szkło.

OSTATNIE POSTY

więcej

MOJE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930